Umar 1st Time Walkabout

Khamis, 28hb Mei 2009, Umar merentas Dataran Merdeka.
Tak sabar nampak, sapa nak tekan minyak nih?
Bersempena ulangtahun ketiga perkahwinan aku, maka Umar tanpa segan silu ikut serta pada 29hb Mei 2009 lepas mengikut mama dan abinya ke KL Bird Park dan seterusnya ke Orchird Park untuk Program Walkabout kami. Sampai di sana, Umar masih lagi terlena di bahu abinya, mungkin tengah kumpul stamina lepas 2 jam berenang di kolam renang Legend KL Abi pun dah 'cramp' kaki, kolam 10 kaki dalam bang, mahu tak lenguh, kalo 5-6 kaki, boleh gak jalan2 dalam air.
Tertidur dari Legend sehinggalah masuk dalam taman burung, barulah bukak mata, dikejutkan kicauan burung kakak tua yang diberi makanan kuaci yang berharga RM2 oleh para pelancong dari Qatar.
Mana entah burung cenderawasih, tinggal 3 ekor je.
Semua dah tak cun, siap main atas simen lagi.
Burung faveret aku, maskot Viewsonic
Umar ondewey usha kakak jual kraftangan
atas - Dendrobium Fire Coral,
bawah - Vanda mini palmer (2-2 beli anak)
mampu ambik gambar je, lepas tu beli anak pelbagai jenis anak Catasetum dan orkid lain seperti gambar di atas. Aku kalau jumpa Catasetum ni, terus jadi kurang berhemah dan hilang pertimbangan. mahunya 5 jenis aku sambar, cuma satu je yang dah berbunga. pokai pakcik!
Macam bunga plastik, sambar satu!
Akhirnya, my wife belikan paphs untuk suami tercinta sempena ulangtahun ketiga.
First time dia hadiahkan orkid. Alhamdulillah!
Omputeh panggil slipper orchid, apa sebabnya aku tak tahulah.
Umar tengah memilih pokok orkid

0 comments:



Post a Comment